Noderīga inormācija

Turpmāk būs vieglāk atgūt līdzekļus no autovadītājiem, kas brauc bez OCTA polises

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir nācis klajā ar paziņojumu, ka turpmāk piedzīt zaudējumus no transportlīdzekļu vadītājiem, kas izraisījuši ceļu satiksmes negadījumu, braucot bez OCTA polises, būs daudz vienkāršāk. Tā kā gan OCTA Garantijas fonds gan OCTA nozare kopumā pēdējā laikā piedzīvo lielus zaudējumus, bija nepieciešamība steidzami rast risinājumu Garantijas fonda ienākumu un izdevumu sabalansēšanai, kas arī ir izdarīts. Turpmāk būs vēl viens labs iemesls OCTA polises iegādei.
Kā zināms, OCTA jeb sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana ir obligāta visiem mehāniskajiem transporta līdzekļiem un piekabēm, kas piedalās ceļu satiksmē un ir reģistrēti Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā, lai mazinātu risku, kāds jāuzņemas transportlīdzekļa vadītājam piedaloties ceļu satiksmē. Ikkatram var gadīties izraisīt kādu ceļu satiksmes […]

Autobraucēji pret velosipēdistiem: kā sadzīvot uz vienas brauktuves?

Laikam kļūstot siltākam, uz ielām atkal sāk parādīties velosipēdisti. Kaut arī velosipēdistiem paredzētā infrastruktūra tiek strauji attīstīta un arvien vairāk pilsētās tiek izbūvēti veloceliņi, tomēr ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti, arvien tupina pieaugt. Vairumā gadījumu šie negadījumi notiek tieši starp autovadītājiem un velosipēdistiem, jo autovadītāji nevēlas dalīt brauktuvi ar velosipēdistiem. Viņi nerespektē šos ceļu satiksmes dalībniekus un uzskata, ka uz ceļa braucamās daļas viņiem nebūtu jāatrodas. Tātad, lielā mērā, tas ir cieņas un attieksmes jautājums, tomēr, arī velosipēdistiem ir jāievēro noteikumi, ja viņi vēlas tikt pamanīti un uztverti par līdztiesīgiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Kas jāievēro abām pusēm, lai ceļu satiksmē visi justos droši?
1. Velosipēdistiem ir jāizvēlas – braukt pa ietvi vai brauktuvi
Ļoti daudzus autovadītājus kaitina un […]

Vai tuvāko pāris gadu laikā varam cerēt uz labākiem autoceļiem?

Nenoliedzami, daudzu Latvijas autovadītāju lielākā sāpe un bieds ir sliktais autoceļu stāvoklis, kas bojā spēkratus un ir cēlonis daudziem ceļu satiksmes negadījumiem. Jau ilgu laiku tiek runāts par to, ka Latvijas ceļi ir kritiskā stāvoklī un daudzviet sliktā seguma un bedru dēļ ir pilnībā neizbraucami. Statistikas dati liecina, ka 44% Latvijas ceļu ar asfalta segumu ir sliktā vai pat ļoti sliktā stāvoklī un arī uz grants ceļiem situācija nav īpaši labāka. Šie rādītāji nudien parāda, ka kaut kas ar steigu ir jāmaina un jādomā par risinājumiem ceļu sakārtošanai. Nesen Satiksmes Ministrija ir izstrādājusi likumprojektu par finansējuma palielināšanu autoceļu sakārtošanai. Vai tas varētu nozīmēt, ka tuvākajā laikā šī problēma beidzot tiks risināta un mums būs kvalitatīvi, sakārtoti autoceļi?
Autoceļu sakārtošana nav […]

Kāpēc zagļi iecienījuši automašīnas ar Keyless Go sistēmu?

Keyless Go sistēma ir viena no modernākajām tehnoloģijām autobūvē, līdz ar to, šī sistēma tiek izmantota vairumam jauno automašīnu. Teorētiski tā ir ļoti droša, jo aizslēgtā automašīnā var iekļūt tikai cilvēks, kuram ir vadības pults, taču realitātē, zagļi ir ar savām jaunajām tehnoloģijām ir soli priekšā autobūves ekspertiem un viņi šādus auto var nozagt dažu minūšu laikā. Latvijā 2016. gadā vairāk kā 60% no nozagtajiem jaunajiem auto bija aprīkoti tieši ar Keyless Go sistēmu. Kā tieši notiek zādzības automašīnām, kuras ir aprīkotas ar Keyless Go sistēmu un kā pasargāt savu auto?

Keyless Go ir sistēma, kas ļauj atslēgt auto durvis un iedarbināt dzinēju bez aizdedzes atslēgas. Sistēma darbojas ar īpašu pulti, kas uztver signālus attālināti, līdz ar to, automašīnas vadītājam […]

Ko nozīmē laba braukšanas kultūra?

Nereti var dzirdēt tādu terminu kā braukšanas kultūra. Piemēram, kā viens no biežākajiem ceļu satiksmes negadījumu iemesliem nereti tiek minēta slikta braukšanas kultūra. Vairums ar braukšanas kultūru saprot tieši ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu vai neievērošanu, taču patiesībā tas ir kas daudz vairāk. Ko tad īsti nozīmē laba braukšanas kultūra un kāpēc tā ir tik būtiska?

Visa pamatā patiešām ir ceļu satiksmes noteikumu ievērošana, proti, lai braukšanas kultūru varētu nodēvēt par labu, ir jāievēro visi ceļu satiksmes noteikumi. Nereti autovadītāji ievēro pamata noteikumus, bet par sīkumiem piemirst, vai pat speciāli izvēlas tos ignorēt. Piemēram, nereti netiek lietoti pagrieziena signāla rādītāji, tiek pārkāpts atļautais braukšanas ātrums, tiek braukts pie sarkanās vai dzeltenās gaismas, gājēji netiek palaisti pāri uz gājēju pārejas utt. Tas […]

Kā izvairīties no bedrēm uz ceļiem?

Nokūstot sniegam un iestājoties pavasarim aktuāls atkal kļūst jautājums par bedrēm uz ceļiem. Ik gadu pēc ziemas sezonas Latvijas ceļus pārņem bedres, no kurām daudzas ir ceļu satiksmei bīstamas. Tā kā ceļu segums ir novecojis un daudzviet nav ticis savlaicīgi atjaunots, bedres veidojas ļoti intensīvi un tās ne vien traucē autovadītājiem, bet arī rada nopietnus drošības riskus. Šogad, nepilnu divu mēnešu laikā jau saņemti 59 atlīdzības pieteikumi nekvalitatīva ceļa seguma dēļ, taču patiesais cietušo transportlīdzekļu skaits ir vēl daudz lielāks. Bedres uz ceļiem nenoliedzami ir ļoti nopietna problēma, taču to risināt nav tik viegli, jo tam būtu nepieciešams ļoti lies finansējums, kāda dotajā brīdī vienkārši nav. Tas nozīmē, ka autovadītājiem nekas cits neatliek, kā pašiem piedomāt pie savas drošības. […]

Autovadītāju biežāk pieļautās kļūdas ceļu satiksmē

Neviens autovadītājs nebrauc ideāli un neievēro pilnīgi visus ceļu satiksmes noteikumus. Kādreiz šo to autovadītāji piemirst izdarīt, vai apzināti pārkāpj noteikumu savu ērtību labad. Parasti tie ir ļoti sīki pārkāpumi, piemēram, apstāšanās neatļautā vietā uz pāris minūtēm, braukšana pie dzeltenās gaismas vai pagrieziena neparādīšana, tomēr šādi sīkumi var būt iesmels tiešām nopietniem un smagiem ceļu satiksmes negadījumiem, tāpēc no tiem vajadzētu censties maksimāli izvairīties un braukt pēc iespējas pareizāk. Kas tad ir biežākie pārkāpumi, ko autovadītāji pieļauj uz ceļiem un kāpēc tomēr tos nevajadzētu pieļaut?

1. Pārāk ātra braukšana

Protams, vistipiskākais pārkāpums uz ceļiem ir ātruma pārsniegšana. Tas noteikti nav nekāds brīnums, jo gandrīz ikviens autovadītājs kaut reizi mūžā ir braucis ātrāk, nekā to atļauj ceļu satiksmes noteikumi un liela […]

Pavasara tīrīšana jūsu automašīnai

Beidzoties ziemai un iestājoties siltākam, saulainākam laikam ir jāsāk domāt par sava auto sagatavošanu nākamajai sezonai. Daudziem šis process aprobežojas vien ar riepu nomaiņu un sīkiem remontdarbiem, taču, ziemas laikā auto uzkrāj smiltis un sāli no ceļiem, līdz ar to, ir nepieciešama arī automašīnas ģenerāltīrīšana. Tas ir vajadzīgs ne vien no higiēnas un estētikas viedokļa, bet arī, lai pasargātu savu auto pret rūsēšanu un citiem nevēlamiem procesiem. Ko tad īsti vajadzētu iekļaut lielajā automašīnas pavasara tīrīšanā un kas jāievēro, veicot dažādus tīrīšanas darbus?
1. Salona tīrīšana
Bieži vien auto īpašnieki vairāk koncentrējas uz automašīnas ārpuses tīrīšanu, jo to visi redz un ievēro, bet salonam nepievērš īpaši lielu uzmanību, taču lielajā pavasara tīrīšanā noteikti kārtīgi jāiztīra arī automašīnas iekšpuse. Vislabāk ir […]

Viss, kas jāzina par videoreģistratoriem automašīnās

Arvien populārāki transportlīdzekļu vadītāju vidū kļūst videoreģistratori jeb ierīces, kas filmē auto vadīšanas procesu un ceļu satiksmi un veido videomateriālu, kas var tikt izmantots kā pierādījums ja notiek kāds ceļu satiksmes negadījums. Nav nekāds brīnums, ka šīs ierīces transportlīdzekļu vadītājiem šķiet ļoti noderīgas. Tās var ievērojami atvieglot vainīgā noskaidrošanu ceļu satiksmes negadījumā, taču uz to lietošanu attiecas virkne noteikumu, kuri būtu jāzina. Šeit būs visa informācija, ko vajadzētu zināt ikvienam transportlīdzekļa vadītājam, kas plāno izmantot videoreģistratoru.

Kaut gan videoreģistratora izmantošana ir katra autovadītāja izvēle, tā tomēr tiek stingri reglamentēta. Lai nofilmētais videomateriāls varētu kalpot kā pierādījums tiesā vai kādā citā instancē, videoreģistrators ir jāreģistrē, jo to nosaka fiziskās personas datu aizsardzības likums (FPDAL). Tā kā videoreģistrators tiek izmatots publiskajā telpā, […]

Ko darīt, ja esat iegādājies auto ar rūpniecības defektu?

Pēdējā laikā ziņās diezgan bieži parādās informācija par dažādiem automašīnu ražošanas defektiem un atsaukumiem. Teorētiski, ir saprotams, ka transportlīdzekļa īpašniekam, kas iegādājies auto ar rūpniecības defektu ir tiesības uz bezmaksas defektu novēršanu vai jauna auto saņemšanu, taču kā tas viss patiesībā notiek? Kā auto īpašnieks var zināt vai tieši viņa auto ir ar defektiem vai nav un ko darīt, ja par defektu tiek paziņots tikai pēc tam, kad auto jau ir nomainījies īpašnieks.

Vispirms jāsaprot, kas īsti ir ražošanas defekti un cik nopietni tie ir? Defekti var būt pat ļoti dažādi. Tie var būt jebkuram automašīnas ražotājam, markai un modelim, kā arī dažādām automašīnas daļām. Parasti tie ir samērā sīki defekti, kas neapdraud ne automašīnas īpašnieku, ne pārējos ceļu satiksmes […]