Noderīga inormācija

Vai ir vērts lietot degvielas piedevas?

Kad runa ir par degvielas un citu tehnisko šķidrumu piedevām, transportlīdzekļu īpašnieku viedokļi dalās. Vieni uzskata, ka šīs piedevas patiešām var palīdzēt uzturēt auto labā tehniskajā stāvoklī un, ka tās ir ļoti nepieciešamas lietot ne vien, kad ir sākušās kādas problēmas, bet arī profilaksei, bet citi savukārt uzskata, ka tā ir tikai lieka naudas izšķērdēšana un, ka šīs piedevas drīzāk automobilim nodara ļaunumu nevis labumu. Tā kā ir tik daudz atšķirīgu viedokļu, mēs vēlējāmies sniegt ieskatu tajā, kas tad īsti ir šīs piedevas un vai tās ir vērts lietot?
Pamatā visas degvielas piedevas ir paredzētas tam, lai attīrītu dažādas degvielas sistēmas detaļas, kā, piemēram svārstus, sprauslas, barošanas sistēmu utt., no dažādām atkritum vielām, kā, piemēram, piedegumiem, nogulsnēm utt., un uzlabotu […]

Kā pārbaudīt riepu protektora nodilumu?

Riepas ir viena no galvenajām automašīnas sastāvdaļām, kas nodrošina ne vien vienkāršu transportlīdzekļa kustību, bet arī drošību, tāpēc to izvēlei un apkopei ir jāpievērš īpaši liela uzmanība. Viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka riepu stāvokli ir protektora dziļums jeb nodilums. Regulāri pārbaudot riepu protektoru nodilumu var ne tikai pārliecināties, vai tas atbilst likumā notiktajam, bet arī konstatēt dažādas iespējamās problēmas un pārliecināties par automašīnas tehnisko stāvokli.
Latvijas likumdošana nosaka kādam ir jābūt minimālajam riepu protektora dziļumam, lai nodrošinātu ceļu satiksmes drošību. Nodilušas riepas ir bīstamas, tāpēc ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka minimālais pieļaujamais protektora dziļums vasaras riepām ir 1, 6 mm un ziemas riepām 4 mm. Tas gan nenozīmē, ka riepu protektoram vajadzētu būt tieši tādam. Ja protektors tuvojas šiem […]

Kas ir diferencētā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme un kas no tās mainīsies?

Mūsdienās viena no aktuālākajām globālajām problēmām ir globālā sasilšana un vispārējs gaisa piesārņojums, ko lielā mērā izraisa oglekļa dioksīda un citu siltumnīcas efektu izraisošu gāzu emisijas. Lielu daļu no šīm emisijām saražo tieši ar degvielu darbināmie transporta līdzekļi. Lai ar šo problēmu cīnītos un liktu transportlīdzekļu vadītājiem vairāk piedomāt pie ekonomisku un videi draudzīgu transportlīdzekļu izvēles, ir ieviesta diferencētā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļu likme.
Daudzās Eiropas Savienības valstīs šāda vai līdzīga prakse jau ir ieviesta samērā sen, bet nesen arī Latvijā saeima pieņēma likumprojektu, kas paredz, ka no 2019. gada 1. janvāra transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiks diferencētas pēc transportlīdzekļa oglekļa dioksīda jeb CO2 izmešu apmēra. Jo lielāks būs šis automašīnas oglekļa dioksīda izmešu apmērs, jo lielāks nodoklis būs jāmaksā.
Šāds lēmums […]

Auto krāsas aizsardzība ziemā

Barga, auksta ziema, sals, sniegs, dubļi un sāls uz ceļiem var nopietni bojāt automašīnas krāsas apdari. Ko tādu nevēlas piedzīvot neviens auto īpašnieks, jo sabojāta krāsa ne vien padara automašīnu vizuāli nepievilcīgu, bet arī pazemina auto vērtību un to būs daudz grūtāk izdevīgi pārdot ar šādiem bojājumiem. Par laimi, ir vairāki vienkārši veidi, kā pasargāt auto krāsu no šiem ziemas elementiem.
Labākais veids, kā aizsargāt automašīnas krāsu pret dubļiem, sāli, sniegu un citiem elementiem, ir uzklājot polimēra vasku. Tas veido spēcīgu, neredzamu aizsargslāni. Lai visi iepriekš minētie elementi varētu tikt klāt auto krāsai, vispirms tiem ir jātiek cauri šīm vaska slānim, taču tas ir vēl izturīgāks par pašu krāsu. Lai panāktu pilnīgu aizsardzību, uzklājiet vasku vismaz reizi mēnesī. Šādu polimēra […]

Kas jāzina braucot pa sniegu un ledu?

No visiem iespējamajiem laika apstākļu radītajiem apgrūtinājumiem, bīstamības ziņā, sniegs un ledus noteikti ierindojas pirmajā vietā. Pat pieredzējušiem šoferiem bieži vien sagādā problēmas braukšana pa apsnigušiem vai apledojušiem ceļiem, tomēr ziemā tā ir ikdiena un ar to jāsaskaras pat iesācējiem. Braucot šādos apstākļos, ikvienam autovadītājam ir jāņem vērā vairāki riska faktori, lai izvairītos no nopietnām sekām. Ņemot vērā sekojošos padomus, to izdarīt būs krietni vien vieglāk.
Pirmkārt, labāk šādos apstākļos būtu braukt tikai un vienīgi tad, ja tas patiešām ir nepieciešams. Tas, protams, attiecas uz patiešām nelabvēlīgiem apstākļiem. Neliela sniega kārtiņa neko ļaunu visticamāk nenodarīs, bet tiešām apsniguši un apledojuši ceļi ir ārkārtīgi bīstami. Izvērtējiet, vai šis brauciens ir tik svarīgs, lai riskētu ar savu drošību? Ja tomēr ir ļoti […]

Lietas, kas būtu jāzina katram autovadītājam

Ar automašīnām, diemžēl visai bieži gadās dažādas ķibeles. Kaut gan mūsdienās autovadītāji savu transportlīdzekļu labošanu izvēlas uzticēt profesionāļiem, nevis dara to paši, ir dažas pamata lietas, attiecībā un transportlīdzekļu darbību, darbību un labošanu, kuras būtu jāzina pilnīgi visiem transportlīdzekļu vadītājiem. Tās ir pašas pamata darbības, kas jāveic, ja transportlīdzeklim pēkšņi kas atgadās vai arī lai no tā izvairītos. Pirms dodaties savā nākamajā izbraukumā, pārliecinieties, vai jūs zināt, kā pārbaudīt vai salobot savu auto.
Pirmkārt, noteikti ikvienam transportlīdzekļa vadītājam ir jāzina, kā nomainīt riepu. Tas nav nekas sarežģīts, taču daudzi autovadītāji šādās situācijās ir bezspēcīgi, jo nezina, kā to paveikt. Tad atliek vien saukt autoevakuatoru un izšķiest lielu naudu. Lai tas nebūtu jādara un riepas nomaiņa nebūtu nekas ārkārtējs atcerieties dažus […]

Drošas braukšanas padomi starpsezonai

Kad runa ir par transportlīdzekļa vadīšanu un apkopi, pārsvarā tiek izdalītas divas sezonas – ziemas un vasaras, taču arī rudenī ir jāievēro daži īpaši nosacījumi, lai uz ceļa justos droši. Patiesībā rudens braukšanai ir ļoti riskants laiks, jo laika apstākļi var mainīties ik pēc stundas un uz ceļa ir sastopami dažādi apdraudējumi. Ja vēlaties pie stūres justies droši arī starpsezonā, ievērojiet sekojošos drošas braukšanas padomus.
Pirmkārt, uzmanieties no uz ceļa sakritušajām lapām. Daudzi autovadītāji tām vispār nepievērš nekādu uzmanību un neuzskata tās par apdraudējumu, taču slapjā laikā sakritušās lapas var būt ļoti slidens un ievērojami apgrūtināt braukšanu un pagarināt bremzēšanas ceļu. Tās pat var braukšanas apstākļus padarīt līdzvērtīgus braukšanai pa ledu. Vēl ļaunāk ir tad, ja gaisa temperatūra nokrītas zem […]

Viss, kas jāzina par ziemas riepām

Visi autovadītāji noteikti ir informēti, ka no 1. decembra līdz 1. martam, visiem transporta līdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3 500 kg ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Vēl diezgan zināms ir fakts, ka ziemas riepu protektora dziļumam jābūt vismaz 4 mm. Ar šo informāciju arī daudzu autovadītāju zināšanas par ziemas riepām beidzas, jo tas arī pamatā ir viss, ko nosaka Ceļu satiksmes noteikumi, bet lai pasargātu sevi un ietaupītu naudu, būtu vērtīgi uzzināt nedaudz vairāk.
Ziemas riepas no vasaras riepām pamatā atšķiras ar gumijas sastāvu, protektora dziļumu un protektora rakstu – ziemas riepas parasti ir arī mīkstākas un ar smalkākām lamelēm protektora blokos. Visi šie aspekti ir īpaši izstrādāti, lai nodrošinātu maksimālu saķeri ar ceļa virsmu un lielāku rites […]

Kas jāzina par automašīnu akumulatoriem?

Daudzi auto īpašnieki uzskata, ka akumulators ir viena no tām automašīnas detaļām, kuru iegādāties un uzturēt kārtībā ir ļoti viegli – vienkārši jānopērk automašīnas modelim atbilstošs akumulators, jāuzstāda un viss. Diemžēl bieži vien ar akumulatoriem gadās visādas ķibeles, tieši tāpēc, ka pietrūkst zināšanas par to iegādi, uzturēšanu un citiem aspektiem. Arī akumulatori ir dažādi un tiem ir nepieciešama pareiza uzturēšana, lietošana un kopšana, tāpēc vajadzētu zināt par tiem pilnīgi visu.
Pirmkārt ir jāzina, ka akumulatoriem ir ļoti dažādi parametri – elektriskais tilpums, iedarbināšanas strāvas lielums, baterijas korpusa izmēri, baterijas masa, baterijas stiprināšanas veids u.c. Parasti gan ar vairumu no šiem parametriem problēmu nav – tiek izvēlēti tādi paši kā iepriekšējam akumulatoram, un vairumā gadījumu tas arī ir pareizi, bet reizēm […]

Kā nenopirkt zagtu auto?

Mūsdienās iespēja iegādāties zagtu auto nav pārāk liela, jo atbildīgās institūcijas cītīgi strādā, lai šādu praksi pilnībā izskaustu, taču arī zagtu auto pārdevēji nāk klajā ar jaunām metodēm kā apkrāpt pircējus un līdz ar to iespēja vēl joprojām pastāv. Katru gadu tiek konstatēti aptuveni desmit gadījumi, kad auto pircējs ir iegādājies zagtu automašīnu. Lai kas tāds nenotiktu ar jums, ir jāzina kā notiek zagtu auto tirdzniecība un kā uzreiz pateikt, vai tā ir zagta vai nav.
Vispirms ir jāizprot populārākās zagtu auto tirgošanas shēmas. Tas nav vienkāršs process, jo zagtas automašīnas tiek izsludinātas meklēšanā tūlīt pēc tam, kad ir konstatēts pazušanas fakts. Tas nozīmē, ka zaglim ir vai nu jāpaspēj pārdot auto pirms tas tiek izsludināts meklēšanā, vai jāslēpj visas […]