Auto par vidējo darba algu valstī?
Kā jums šķiet, vai par Latvijas vidējo darba algu, kas ir apmēram 530 eiro, ir iespējams nopirkt automobili? Kā izrādās, tas ir iespējams, turklāt var nopirkt arī tādu automobili, kas brauc! Tiesa, nāksies investēt vēl apmēram tik pat lielu naudas summu, lai tas spētu iziet tehnisko apskati. Jāpiebilst, ka ar automašīnas nopirkšanu izvedumi vēl nebeidzas, jo tā taču ir arī jāuztur un ar to ir jābrauc. Tomēr šoreiz runāsim tieši par to, kādas automašīnas pašlaik ir iespējams nopirkt par Latvijas vidējo darba algu.
Interesanti, bet vairākums no automobiļiem, kas pašlaik tiek pārdoti un kuru cena ir 530 eiro, vēl aizvien ir spējīgi braukt, tomēr to trūkums ir tāds, ka tiem ir jau beidzies vai pavisam drīz beigsies tehniskās apskates termiņš. Jāpiebilst, ka automobiļi, kas pieejami šādā cenā, pašlaik ir 15 līdz 20 gadus veci vai vēl vecāki automobiļi.
Nav mazsvarīgi, ka iegādāties automobili, kas pašlaik ir Latvijas vidējās darba algas apmērā, ir salīdzinoši vienkārši, jo liela daļa auto īpašnieku vienkārši vēlas atbrīvoties no sava vecā spēkrata, kuram ir beidzies tehniskās apskates termiņš, un nevēlas investēt papildus naudas līdzekļus sava dzelzs rumaka remontam. Jāpiebilst, ka šādām automašīnām vairākumā gadījumu ir defekti ne vien zem motora pārsega, bet arī virs tā, proti, tie ir arī sarūsējuši un ar acīm redzamām virsbūves deformācijām.
Pašlaik tehniskās apskates termiņš beidzas vairāk nekā pusei automašīnu, kas tiek pārdotas 300 līdz 500 eiro apmērā, tomēr tehniskās apskates termiņa beigas visbiežāk nav galvenā šādu automašīnu problēma. Piemēram, automašīnai “Volkswagen Scirocco” ar kupejas tipa virsbūvi, kas ražota 1983. gadā un kas tiek pārdota par 490 eiro, nepieciešams mainīt arī degvielas sūkni, motoru, kā arī teju visu salonu. Taču nopērkot automašīnu “Mazda MX-3”, kas ražota 1995. gadā un kas šobrīd maksā 300 eiro, jaunajam īpašniekam nāktos braukt ar automašīnu, kas ir salāpīta no dažādu krāsu detaļām. Tāpat to automobiļu vidū, kas pašlaik tiek pārdoti un kuru cena nav augstāka par 530 eiro, var atrast arī automašīnas, kurām ir, piemēram, cauri izpūtēji, saplīsuši autovadītāja sēdekļi, uz motora pārsega nodilusi laka, kā arī ieliektas durvis.
Pēc visa iepriekš minētā jāatzīst, ka pirkt automašīnu vienas vidējās darba algas apmērā ir tas pats, kas pirkt kaķi maisā. Vairākumā gadījumu daļa defektu ir viegli redzami un pamanāmi uzreiz, tomēr daļa bojājumu var atklāties arī ievērojami vēlāk, teiksim, tikai pēc vairāku simtu kilometru mērošanas. Otrajā gadījumā auto servisā var nākties atvadīties no naudas summas vēl vismaz vienas mēneša algas apmērā.
Pērkot vecu un lētu automašīnu, autovadītāji riskē iegādāties auto, kas ir ne vien sliktā tehniskajā kārtībā, bet arī ir bīstams braukšanai. Šī iemesla dēļ ir ieteicams pirkt jaunāku un uzticamāku auto, ja arī var nākties izmantot līzinga palīdzību. Pašlaik 10 līdz 15 gadus vecu automašīnu vidējā cena Latvijā ir apmēram 2,5 tūkstoši eiro, kurus iespējams sakrāt, pakāpeniski atliekot naudas summu apmēram 4 vidējo algu apmērā.