Automašīnas degvielas rezerves – cik var nobraukt ar rezervi?
Reizēm rodas jautājums, kad ir īstais laiks uzpildīt degvielu? Daļa autovadītāju to dara jau tad, kad bāka vēl ir līdz pusei pilna, lai izvairītos no situācijas, ka degviela kādā brīdī varētu beigties un ir arī tādi, kas gaida, kad iedegsies lampiņa, kas brīdina par degvielas beigšanos. Tādi autovadītāji, kas gaida līdz pēdējam brīdim sastāda aptuveni 30% un to īpatsvars turpina pieaugt, bet kurš no šiem variantiem ir labāks un izdevīgāks?
Autovadītāji, kas brauc līdz brīdim, kad iedegas brīdinājuma lampiņa bieži vien to skaidro ar naudas trūkumu, ko tērēt par degvielu, tomēr šāda rīcība var radīt vēl lielākus zaudējumus. Protams, degviela ir dārga un daudziem ir vēlme izspiest no tās maksimālo, bet tas bojā automašīnu. Kad degviela iet uz beigām, uz augšu tiek sacelti gruži, kas nostājušies degvielas bākas apakšā. Tas var bojāt degvielas filtru un pumpi. Ja degvielas pumpis tiek izsūknēts sauss, var nākties veikt tā remontu, kas izmaksātu krietni vairāk nekā savlaicīga degvielas uzpilde. Turklāt dažiem jaunākajiem automobiļiem ar dīzeļmotoriem lampiņa iedegas tikai tad, kad bāka jau ir pilnībā sausa, tāpēc jābūt ļoti uzmanīgam.
Vēl nepatīkamāka var izvērsties situācija, kad degviela izbeidzas pusceļā un nav iespējams tikt ne uz priekšu ne atpakaļ. Katru gadu tiek saņemti vairāki simti tūkstošu izsaukumu, kad automašīnām nepieciešama palīdzība uz ceļa, pēc tam, kad tām beigusies degviela. Šādu automašīnu skaits katru gadu turpina pieaugt. Parasti, kad iedegas lampiņa, kas brīdina par to, ka benzīns iet uz beigām, vēl var nobraukt aptuveni 70 km, tomēr tas ir atkarīgs no konkrētās automašīnas un reizēm brīdinājums nāk pārāk vēlu. Nav noteikts degvielas daudzums, kam jāpaliek bākā līdz iedegas lampiņa, tāpēc uz to pilnībā paļauties nevar. Viens no veidiem, kā pārbaudīt aptuveno benzīna daudzumu, kas ir bākā pēc lampiņas iedegšanās, ir pārbaudīt automobiļa ražotāja mājas lapu. Ir izveidotas arī speciāla mājas lapas, kurās apkopota informācija par degvielas rezervēm, populārākajiem automobiļu ražotājiem. Vairākumā gadījumu šādu informāciju ir iespējams sameklēt un to ir noderīgi zināt, jo daudzi autovadītāji pārvērtē attālumu, kādu iespējams nobraukt, pēc brīdinājuma lampiņas iedegšanās.
Braucot ar gandrīz tukšu bāku ir nepiecienāms daudz biežāk uzpildīt degvielu. Ja degviela tiek pildīta bieži, ir jārēķinās arī ar papildus izdevumiem un lieku laika tērēšanu, lai nokļūtu līdz degvielas uzpildes stacijai. Jo retāk benzīns tiek pildīts, jo mazāk tas lieki jātērē.
Kaut arī braukšana ar gandrīz tukšu bāku ir diezgan riskanta un var izraisīt daudz problēmu, daļa taisnības tomēr ir tiem, kas uzskata, ka tā ietaupīs naudu. Pilna bāka parada automašīnu smagāku, līdz ar to degvielas patēriņš ir nedaudz lielāks, bet vai ir vērts riskēt, braucot ar tukšu bāku, lai ietaupītu pāris centus?
Braukšana ar gandrīz tukšu bāku noteikti nav labākais variants. Protams, bākai vienmēr nav jābūt pilnai, bet gaidīt brīdinājuma lampiņas iedegšanos arī nevajadzētu. Tas var izraisīt nopietnas problēmas, kuras atrisināt būs daudz dārgāk un sarežģītāk, nekā savlaicīgi uzpildīt degvielu.