Autovadītāju sliktāko braukšanas paradumu TOP10
Turpinājumā atspoguļotā topa izveidei tika pielietoti aptaujas dati, kas tika iegūti, aptaujājot tūkstošiem (aptuveni 4000) ceļu satiksmes dalībniekus Lielbritānijā.
Pagājušajā nedēļā trīs reizes saskāros ar situāciju, kad automašīna, stāvot ar luksoforu regulējamā krustojumā, nerāda pagrieziena signālu, un man bija jāizzīlē, uz kurieni šī automašīna plāno doties – taisni, pa labi vai pa kreisi. Kāds ir šādas rīcības iemesls, nav skaidrs – iespējams, bezatbildība vai slinkums. Jāuzsver, ka šāda rīcība kaitina ne vien pārējos autovadītājus, bet arī gājējus.
Kā varat noprast, viens no autobraucēju sliktākajiem braukšanas paradumiem ir pagrieziena signālu nerādīšana. Šis ir otrs nīstākais braukšanas paradums – pirmajā vietā ierindojusies pārāk tuva sekošana priekšā braucošajam automobilim, bet vairāk par to lasiet turpinājumā.
Jāmin, ka pagrieziena signāla nerādīšana izpaužas ne vien krustojumos, bet arī citās ceļu satiksmes situācijās, piemēram, pārvietojoties no joslas uz joslu vai pirms auto novietošanas ceļmalā. Lieki piebilst, ka pagrieziena signāla nerādīšana ir ne vien kaitinošs, bet arī bīstams paradums, kas var radīt ceļu satiksmes negadījumus.
Autovadītāju sliktāko braukšanas paradumu TOP10:
- Pārāk tuva sekošana priekšā braucošajam automobilim (29%);
- Pagrieziena signāla nerādīšana (28%);
- Braukšana pa vidusjoslu (16%);
- Bīstama apdzīšana (11%);
- Braukšana pa malējo joslu (4%);
- Ar luksoforu regulējamo krustojumu šķērsošana, kad tas nav atļauts (3%);
- Apdzīšana pa labo pusi (3%);
- Lēna braukšanas uzsākšana pie luksoforiem (3%);
- Lēna bremzēšana (2%);
- Bremzēšana pēdējā brīdī (1%).
Vēl par kaitinošu autobraucēju ieradumu tiek uzskatīta pagrieziena signālu nerādīšana tieši T veida krustojumos, kad bērnus un vecus cilvēkus, kas pa gājēju pārēju gatavojas šķērsot ielu, māc bažas, vai autovadītājs tiem neuzbrauks virsū. Ja pagrieziena signāla ieslēgšana būtu tik sarežģīta kā, piemēram, loga nolaišana pirms manevra veikšanas, šādu rīcību vēl varētu mēģināt saprast. Vairākums autovadītāju, kuri neieslēdz pagrieziena signālus, iedomājas, ka, ja viņi zina, kur tie dodas, tad arī citi to zina. Lieki piebilst, ka tas tā nav.
It īpaši šī bezatbildība ir novērojama rotācijas apļos. Rotācijas apļu galvenā funkcija ir padarīt automašīnu kustību drošāku, kas tāda nevar būt, ja pagrieziena signāli netiek parādīti vai tiek parādīti nepareizi. Visbīstamākās situācijas rodas, kad pirms nogriešanās no rotācijas apļa autovadītājs konstatē, ka atrodas nepareizajā joslā, un, neparādot pagrieziena signālu, pēkšņi izdomā pārvietoties pareizajā.
Latvijā šī gada pirmajā pusē par pagrieziena signāla neieslēgšanu ir sodīti jau 1659 transportlīdzekļu vadītāji, kas ir par gandrīz 1000 vairāk nekā pagājušajā gadā, kad pirmā pusgada laikā tika sodīti 692 transportlīdzekļu vadītāji. Par šī noteikuma neievērošanu kā sods var tikt piemērots brīdinājums vai pat naudas sods 15 eiro apmērā, kā arī 1 soda punkts.