Degviela – kad to uzpildīt?
Vai jūs uzpildāt degvielu brīdī, kad tās bāka ir tikai pusē? Vai jūs to neuzpildāt līdz pat brīdim, kamēr netiek iztērēta pēdējā degvielas pilīte un jūs riskējat apstāties kādā nepiemērotā vietā un brīdī?
Kā pierāda vairāki pētījumi, 30% no autovadītājiem gaida iedegamies brīdinājuma zīmi par degvielas izsīkumu un tikai tad dodas uz degvielas uzpildes staciju. Interesanti, ka viens no četriem autovadītājiem izvēlas sagaidīt pilnīgu degvielas izsīkumu, turklāt, ne vienu reizi vien. Palīdzības dienesti no šādiem autovadītājiem ik gadu saņem tūkstošiem zvanu, kas šķiet milzīgs skaitlis, kad ir runa par degvielu, kas mūsdienās ir tik viegli pieejama. Ja ir šāds paradums, vai nav vienkāršāk automašīnā vadāt līdzi degvielas kanniņu neparedzētiem vai, pareizāk sakot, paredzētiem gadījumiem.
Cik tālu iespējams aizbraukt, iedegoties brīdinājuma zīmei?
Jāsaka, ka nav noteikts degvielas daudzums, kādam būtu jābūt bākā pēc brīdinājuma zīmes iedegšanās, tomēr, kā rāda pieredze, pēc tam ir iespējams nobraukt vēl apmēram 80 kilometri. Tomēr jāatceras, ka degvielas līmeņa rādītāji ne vienmēr ir precīzi, un rezerves tvertņu ietilpība dažādiem auto modeļiem atšķiras. Jāmin, ka dažiem moderniem automobiļiem var beigties degviela, brīdinājuma zīmei pat neiedegoties, tāpēc nav ieteicams degvielas uzpildīšanu novilcināt tiktāl, līdz tā izsīkst pilnībā. Brīdinājuma zīmes iedegšanos vajadzētu uzskatīt par pēdējo brīdinājumu un vajadzētu nevilcinoties situāciju atrisināt.
Degvielas izsīkuma riski
Kad degvielas līmenis bākā kļūst pārlieku zems, tiek celti gruži no degvielas tvertnes apakšas, kas var sabojāt gan degvielas filtru, gan tās sūkni. Ļaunākajā gadījumā degvielas sūknis var pilnībā palikt bez degvielas, radot tajā bojājumus, kas var dārgi izmaksāt. Modernas dīzeļdzinēju automašīnas ir iekārtotas tā, ka to motoru pārvaldīšanas sistēmas pārtrauc darbību vēl pirms degviela ir pilnībā beigusies. Tāda sistēma pasargā automašīnu no bojājumiem, kas var izmaksāt bargu naudu.
Ja tomēr brīdinājuma zīme ir iedegusies, bet līdz galamērķim ir palikuši pāris kilometri, brauciet, balstoties uz ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem, proti, nebrauciet ātrāk par 80 km/h stundā un brauciet vienmērīgi – strauji neuzsākot un nebremzējot.
Pilna degvielas bāka – dārga
Liela daļa cilvēku nekad neuzpilda pilnu degvielas bāku, jo tiem psiholoģiski šķiet, ka tādējādi tie degvielai iztērē mazāk naudas, lai gan patiesībā tie iztērē tieši tikpat daudz un varbūt pat vairāk kā tie, kuri piepilda pilnas degvielas bākas, jo ir spiesti iegriezties degvielas uzpildes stacijās biežāk.
Vai braukšana ar pustukšu bāku ir izdevīgāka?
Ja reiz runājam par to, kā ir izdevīgāk – braukt ar pilnu vai pustukšu bāku – , jāsaka, ka teorētiski braukšana ar pilnu bāku liek motoram darboties intensīvāk un līdz ar to arī patērēt vairāk degvielas, jo pilna degvielas bāka padara automašīnu ievērojami smagāku, tomēr realitātē šis efekts izpaužas minimāli.
Jāsecina, ka izdevīguma ziņā nav nozīmes tam, vai jūs braucat ar pilnu bāku vai pustukšu bāku, bet skaidrs ir viens – nekādā gadījumā nav izdevīgi braukt ar teju tukšu degvielas bāku, jo tiek bojātas visas automašīnas sistēmas, kas var likt krietni patērēties auto servisā.