Nedrošākie transportlīdzekļi pasaulē
Viens no svarīgākajiem kritērijiem, kuram jāpievērš uzmanība, iegādājoties jaunu transporta līdzekli, ir drošība. To, kura automašīna ir droša un kura nav, galvenokārt, var noteikt pēc sānu un priekšējās sadursmes testiem. Šie testi ir dažādām institūcijām, kas tos veic, var būt mazliet atšķirīgi, bet pamatā tie visi parāda, kas notiek ar transporta līdzekli, ja tas avarē, tomēr realitātē viss mēdz būt citādāk. Bieži vien it kā teorētiski droši auto, cieš daudz vairāk smagos ceļu satiksmes negadījumos, jo par spīti lielai triecienizturībai, automašīnai var būt liels apgāšanās risks, slikta kontrole, nepiemērotas bremzes utt. Pēc pētījuma datiem, ko veica Lielceļu drošības apdrošināšanas institūts (Insurance Institute for Highway Safety), sadarbojoties ar citām institūcijām, ir izveidots nedrošāko transporta līdzekļu sarakts.
Šajā pētījumā tika ņemti vērā transporta līdzekļu būtiskākie drošības aspekti, kuri katrs novērtēti ar konkrētu indeksu, atkarībā no tā, cik tas ir būtisks un cik liela ir šī aspekta nedrošības pakāpe konkrētam transporta līdzeklim. Šajā pētījumā vairāku gadu laikā tika novērtēti visi populārāko automašīnu ražotāju (General Motors, Toyota, Ford, Nissan, Suzuki, Honda Hyundai, Kia u.c.) jaunākie modeļi.
Kā viens no visnedrošākajiem automašīnu modeļiem tika nosaukts Toyota Yaris. Jaunākās paaudzes Yaris modeļi ir kompakti sedani vai hečbeki. Patiesībā šis auto modelis ir autovadītāju vidū diezgan iecienīts. Tam ir ļoti daudz būtisku priekšrocību, kā, piemēram, tas ir ļoti ekonomisks, kvalitatīvs, kā arī tas labi izskatās gan no iekšpuses un ārpuses, tomēr, ja runa ir par drošību, šis nebūs labākais modelis, ko iegādāties. Tam ir ļoti slikta stūres kontrole. Neparedzētās situācijās šo automašīnu būs grūti novaldīt. Četru durvju versijai bija arī ļoti slikti rezultāti drošības testos, jo īpaši sāna trieciena testā. Sliktā vadāmība un triecienizturība kopā Yaris padara ļoti nedrošu.
Par ļoti bīstamu tika atzīts arī Ford Ranger, jo īpaši šī modeļa B sērija. Ford Ranger ir atvērtā tipa pikaps. Arī šī automašīna ir diezgan populāra, jo tai ir laba cena savā klasē, kā arī Ranger ir vizuāli pievilcīga un paredzēta braukšanai arī bez ceļa apstākļos, jo tai ir četri velkoši riteņi, tomēr tai ir dažādi būtiski trūkumi, kas attiecas uz drošību. Pirmkārt, tai nav pieejami sānu gaisa spilveni, pat kā papildus opcija. Otrkārt tai nav pieejama arī stabilitātes kontrole un treškārt, kas ir visbūtiskākais aspekts, kas padara šo auto tik nedrošu, ir sliktie rezultāti stabilitātes testos. Pastāv pat 30% iespējamība, ka automašīna apgāzīsies, ja tajā ietrieksies cita automašīna. Šajā drošības testā Ford Ranger B sērijai bija vissliktākie rādītāji no visām automašīnām.
Tālāk seko vēl viens Ford modelis – Escape. Tas ir kompakts četru durvju apvidus auto. Arī šim modelim nav pieejami gaisa spilveni, turklāt sadursmes testā tika pierādīts, ka pasažieriem, kas atrodas Escape ir liela iespēja gūt nopietnas galvas un torsa traumas ja šī automašīna nokļūst kādā sadursmē. Tam ir arī diezgan slikta stabilitātes, jo pastāv samērā liela iespēja, ka automašīna apgāzīsies, ja notiks sadursme. Pašos jaunākajos Escape modeļos daļa no šīm problēmām, vismaz teorētiski, gan tika novērstas.
Arī Nissan Frontier ir atzīts par ļoti nedrošu auto. Frontier ir atvērtā tipa pikaps. Salīdzinot ar citiem pikapiem, šim modelim gāja salīdzinoši slikti gan sadursmes testā, gan arī stabilitātes testos. Šim modelim nav gaisa spilvenu un pasažieriem ir ļoti liela iespēja gūt nopietnas traumas par salīdzinoši vieglā sadursmē. Īpaši slikti rezultāti tika uzrādīti sānu sadursmes testā, bet arī priekšējās sadursmes testa rezultāti nebija iepriecinoši. Četru durvju versija gan tika atzīta par mazliet drošāku, tomēr arī tā ir zem vidējā drošības līmeņa.
Hyundai Accent arī ir iekļuvis nedrošāko automašīnu topā. Accent ir pieejama gan četru durvju gan divu durvju versijas. Automašīna izskatās ļoti kompakta, taču tā ir gana ietilpīga. Accent vissliktāko novērtējumu saņēma tieši sānu sadursmes testā, taču neviena drošības testa rezultāti nebija pārāk iepriecinoši. Kaut gana automašīnai ir gaisa spilveni un citi drošības atribūti, tomēr gan autovadītājam, gan pasažieriem pastāv liela iespēja gūt traumas, sadursmes gadījumā.
Šie ir tikai daži auto, kas guvuši sliktus rezultātus dažādos testos un drošības atribūtu pārbaudēs. Sarakts ir diezgan garš un citas automašīnas, kas tajā iekļautas ir atzītas par gandrīz tikpat nedrošām kā visas iepriekš minētās. Pētījuma kopsavilkums parāda, ka pēc automašīnas virsbūves tipa, visbīstamākie ir pikapi, galvenokārt sliktās stabilitātes dēļ. Arī daudzi apvidus auto tika novērtēti ā nedroši, bet dažādu iemeslu dēļ. Pirms auto iegādes, noteikti vajag pārliecināties par konkrētā modeļa drošības testu rezultātiem un drošības aprīkojumu.