Noderīga inormācija

Viss, kas jāzina par videoreģistratoriem automašīnās

Arvien populārāki transportlīdzekļu vadītāju vidū kļūst videoreģistratori jeb ierīces, kas filmē auto vadīšanas procesu un ceļu satiksmi un veido videomateriālu, kas var tikt izmantots kā pierādījums ja notiek kāds ceļu satiksmes negadījums. Nav nekāds brīnums, ka šīs ierīces transportlīdzekļu vadītājiem šķiet ļoti noderīgas. Tās var ievērojami atvieglot vainīgā noskaidrošanu ceļu satiksmes negadījumā, taču uz to lietošanu attiecas virkne noteikumu, kuri būtu jāzina. Šeit būs visa informācija, ko vajadzētu zināt ikvienam transportlīdzekļa vadītājam, kas plāno izmantot videoreģistratoru.

Kaut gan videoreģistratora izmantošana ir katra autovadītāja izvēle, tā tomēr tiek stingri reglamentēta. Lai nofilmētais videomateriāls varētu kalpot kā pierādījums tiesā vai kādā citā instancē, videoreģistrators ir jāreģistrē, jo to nosaka fiziskās personas datu aizsardzības likums (FPDAL). Tā kā videoreģistrators tiek izmatots publiskajā telpā, […]

Ko darīt, ja esat iegādājies auto ar rūpniecības defektu?

Pēdējā laikā ziņās diezgan bieži parādās informācija par dažādiem automašīnu ražošanas defektiem un atsaukumiem. Teorētiski, ir saprotams, ka transportlīdzekļa īpašniekam, kas iegādājies auto ar rūpniecības defektu ir tiesības uz bezmaksas defektu novēršanu vai jauna auto saņemšanu, taču kā tas viss patiesībā notiek? Kā auto īpašnieks var zināt vai tieši viņa auto ir ar defektiem vai nav un ko darīt, ja par defektu tiek paziņots tikai pēc tam, kad auto jau ir nomainījies īpašnieks.

Vispirms jāsaprot, kas īsti ir ražošanas defekti un cik nopietni tie ir? Defekti var būt pat ļoti dažādi. Tie var būt jebkuram automašīnas ražotājam, markai un modelim, kā arī dažādām automašīnas daļām. Parasti tie ir samērā sīki defekti, kas neapdraud ne automašīnas īpašnieku, ne pārējos ceļu satiksmes […]

Kā pārbaudīt, vai noskatītais auto nav cietis ceļu satiksmes negadījumā?

Lietotu auto pirkšana mūsdienās ir ļoti izplatīta, jo tā ir iespēja iegādāties transportlīdzekli par daudz zemāku cenu. Diemžēl lietota transportlīdzekļa iegāde ir daudz riskantāka un sarežģītāka, jo potenciālais pircējs nevar būt drošs par auto tehnisko stāvokli un lietošanas vēsturi. Viens no biežākajiem auto tirgotāju krāpšanās veidiem ir noklusēšana vai melošana par automašīnas iesaisti kādā ceļu satiksmes negadījumā. Pat tad, ja auto vizuāli izskatās ļoti labi un visi dokumenti ir kārtībā, tas vēl nozīmē, ka auto patiešām ir lietots saudzīgi un tas nekad nav avarējis. Mūsdienās ir iespējams veikt automašīnas remontu tā, ka nepaliek gandrīz nekādas ceļu satiksmes negadījuma pēdas, taču automašīnas vērtību tas vienalga pazemina, jo labots transportlīdzeklis nekad nebūs tik kvalitatīva kā pilnīgi neskarts transportlīdzeklis. Lai uzzinātu, vai […]

Kā pasargāt savu auto no zagļiem?

Diemžēl mūsdienās automašīnu zādzības un zādzības no automašīnām ir ļoti izplatītas. Statistikas dati liecina, ka aptuveni 25% no visiem policijā reģistrētajiem noziegumiem sastāda tieši automašīnu zādzības un zādzības no automašīnām, turklāt šādu zādzību skaits ik gadu turpina pieaugt. Sliktākais tajā visā ir fakts, ka gandrīz 80 % automašīnu zādzības notiek, galvenokārt, tāpēc, ka automašīnas īpašnieks pats nav parūpējis par sava auto drošību vai pat radījis labvēlīgus apstākļus zādzībai. Tieši šī iemesla dēļ, skaidrojam, ko automašīnu īpašniekiem vajadzētu darīt, lai pasargātu savu auto pret zādzībām.
1. Nedomājiet, ka zog tikai jaunus auto
Vislielākā kļūda, ko daudzi auto īpašnieki pieļauj, ir vecu un vidēji vecu auto nepasargāšana. Daudzi transportlīdzekļu īpašnieki uzskata, ka zog tikai jaunos auto, jo vecie tāpat neko daudz nemaksā […]

Ceļu satiksme Latvijā, 2016. gadā

Ir apkopoti ceļu satiksmes dati par 2016. gadu. Priecīgā ziņa ir tā, ka 2016. ir bijis līdz šim drošākais gads uz Latvijas ceļiem, taču vēl joprojām statistikas dati nav tik labi, kā mums gribētos un ceļu drošības ziņā Latvija joprojām atpaliek no vidējiem Eiropas rādītājiem. Atsevišķos ceļu satiksmes negadījumu veidos, skaits pat ir audzis un joprojām ir problēmas ar ceļu satiksmes infrastruktūru, jo īpaši gājējiem un velosipēdistiem. Papētīsim sīkāk, kāds šis gads ir bijis no ceļu satiksmes drošības viedokļa.

Kā jau tika minēts, kopumā gads ir bijis līdz šim drošākais. Īpaši iepriecinoši ir tas, ka ievērojami ir samazinājies letālo gadījumu skaits, ceļu satiksmes negadījumos, proti, par 25% ir sarucis bojā gājušo autovadītāju un pasažieru skaits. Ja 2015. gadā autoavārijās dzīvību […]

Kāds ir Latvijas autoparks un kā tas ietekmē satiksmes drošību?

Latvijā uz ceļiem mēs varam sastapt visdažādākās automašīnas, tajā skaitā jaunas un dārgas automašīnas tieši no auto saloniem un pat ekskluzīvus luksusa auto, tomēr vidēji ziņas par Latvijas autoparku nav iepriecinošas. Pēc pagājušā gada statistikas datiem, Latvijā ir otrs vecākais autoparks visā Eiropā un daudzi transporta līdzekļi, kuriem ir dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē, ir sliktā vai pat kritiskā tehniskajā stāvoklī.

Latvijā vidējais automašīnu vecums ir 13,7 gadi. No Eiropas Savienības valstīm, vecāks autoparks ir vienīgi Maltā, kur vidējais automašīnu vecums ir 13,8 gadi, taču kopumā Eiropā automašīnu vidējais vecums ir vien 8,3 gadi. Tātad Latvijā uz ceļiem ir sastopamas daudz vecākas automašīnas nekā citās Eiropas valstīs, turklāt automašīnas Latvijā ir arī samērā sliktā tehniskajā stāvoklī un daudzām no tām […]

Padomi braukšanai diennakts tumšajā laikā

Ziemas sezonā, kad laukā ir gaišs vien dažas stundas diennaktī, daudziem autovadītājiem gribot vai negribot, ir jābrauc pa tumsu. Diennakts tumšajā laikā ir ievērojami apgrūtināta redzamība, līdz ar to vadīt automašīnu ir krietni vien sarežģītāk un pastāv lielāka iespēja izraisīt kādu ceļu satiksmes negadījumu. Lai tas nenotiktu, ir jāievēro īpaša piesardzība un jāievēro šādi tādi drošības pasākumi. Šeit būs daži padomi, kas atvieglos braukšanu diennakts tumšajā laikā.
1. Izvēlieties atbilstošas gaismas
Daudzi autovadītāji apzināti vai kļūdas pēc diennakts tumšajā laikā izmanto nepiemērotus lukturus. Piemēram, autovadītāji, kuru auto ir aprīkoti ar enerģiju taupošām dienas gaitas lampām, aizmirst pārslēgt tās uz tuvajām vai tālajām gaismām, braucot pa tumsu. Piemēram, no aizmugures braucošais auto var šādu auto nepamanīt un var notikt aizmugurējā sadursme. […]

Kas visvairāk apdraud autovadītājus ziemas sezonā?

Ziemas sezonā ir daudzējādā ziņā apgrūtināti braukšanas apstākļi, tāpēc šajā gadalaikā notiek ievērojami vairāk autoavāriju un citu ceļu satiksmes negadījumu, nekā siltajā sezonā. Autovadītājiem ir svarīgi zināt, kādi ir galvenie sarežģījumi un biežākie ceļu satiksmes negadījumu iemesli ziemas sezonā, ar kādiem nākas saskarties, lai varētu no tiem veiksmīgi izvairīties. Šeit būs uzskaitīti bīstamākie apdraudējumi ziemas sezonā un potenciālie ceļu satiksmes negadījumi, kurus tie var izraisīt.
Visbiežākais ceļu satiksmes negadījumu iemesls ziemā ir apledojums uz ceļiem. Tipiskākais piemērs ir apledojuma izraisītas aizmugurējās sadursmes, jo šādos braukšanas apstākļos bremzēšanas ceļš ir daudz garāks. Tas noved pie tā, ka straujas bremzēšanas gadījumā, neievērojot pietiekami lielu braukšanas distanci, pastāv ļoti liela iespēja ietriekties priekšā braucošajā transportlīdzeklī. Vēl diezgan bieži apledojuma dēļ transportlīdzekļu vadītāji zaudē […]

Vai ir vērts lietot degvielas piedevas?

Kad runa ir par degvielas un citu tehnisko šķidrumu piedevām, transportlīdzekļu īpašnieku viedokļi dalās. Vieni uzskata, ka šīs piedevas patiešām var palīdzēt uzturēt auto labā tehniskajā stāvoklī un, ka tās ir ļoti nepieciešamas lietot ne vien, kad ir sākušās kādas problēmas, bet arī profilaksei, bet citi savukārt uzskata, ka tā ir tikai lieka naudas izšķērdēšana un, ka šīs piedevas drīzāk automobilim nodara ļaunumu nevis labumu. Tā kā ir tik daudz atšķirīgu viedokļu, mēs vēlējāmies sniegt ieskatu tajā, kas tad īsti ir šīs piedevas un vai tās ir vērts lietot?
Pamatā visas degvielas piedevas ir paredzētas tam, lai attīrītu dažādas degvielas sistēmas detaļas, kā, piemēram svārstus, sprauslas, barošanas sistēmu utt., no dažādām atkritum vielām, kā, piemēram, piedegumiem, nogulsnēm utt., un uzlabotu […]

Kā pārbaudīt riepu protektora nodilumu?

Riepas ir viena no galvenajām automašīnas sastāvdaļām, kas nodrošina ne vien vienkāršu transportlīdzekļa kustību, bet arī drošību, tāpēc to izvēlei un apkopei ir jāpievērš īpaši liela uzmanība. Viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka riepu stāvokli ir protektora dziļums jeb nodilums. Regulāri pārbaudot riepu protektoru nodilumu var ne tikai pārliecināties, vai tas atbilst likumā notiktajam, bet arī konstatēt dažādas iespējamās problēmas un pārliecināties par automašīnas tehnisko stāvokli.
Latvijas likumdošana nosaka kādam ir jābūt minimālajam riepu protektora dziļumam, lai nodrošinātu ceļu satiksmes drošību. Nodilušas riepas ir bīstamas, tāpēc ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka minimālais pieļaujamais protektora dziļums vasaras riepām ir 1, 6 mm un ziemas riepām 4 mm. Tas gan nenozīmē, ka riepu protektoram vajadzētu būt tieši tādam. Ja protektors tuvojas šiem […]